GİRİŞİMCİLİK BECERİLERİNİ AKTİF OLARAK ÖĞRENEN ÖĞRENCİLER
Birbirinden tamamen farklı ve uzak beş ülkeden oluşan ortaklığımız, katılan tüm okulların öğrencilerin kişisel ve mesleki gelişimlerine daha fazla katkıda bulunma, eleştirel ve yaratıcı fikirlerini geliştirme ve girişimciliği destekleme üzerine oluşturuldu. Yaratıcılığın, yeniliğin, eleştirel düşünmenin ve dijital yetkinlikler önümüzdeki yıllarda başarının anahtarı olduğundan, onları elde etmek için öğrencilere rehberlik etmenin ve onları desteklemenin misyonumuz olduğunu düşünüyoruz.
Okullarımız, girişimci öğrenmeyi teşvik etmek ve öğrencileri iş dünyasını anlamalarını kolaylaştırmak için gerçek hayattaki işletmelere bağlamak için çaba sarf ediyor.
Okulların 2'sinin profesyonel bir profili var – Belçika ve Bulgaristan ve 3’ünün- Romanya, Çek Cumhuriyeti, Türkiye- genel bir eğitim profili var. Bu da girişimciliğe farklı yaklaşımlar sunarak Erasmus+ deneyimini daha anlamlı kılıyor. Bu girişim sayesinde, %30'u zor geçmişlerden, düşük gelirli ailelerden veya parçalanmış ailelerden olmak üzere 15-18 yaş arası 500 öğrenciden oluşan bir hedef kitleye hitap ediyoruz.
Bu projede 5 öğrenci değişimi planladık:
1. C1 - Bulgaristan ekonomisi ve tarıma yeni başlayanlar
2. C2 - Romanya ekonomisi ve Bilgisayar Teknolojileri girişimleri
3. C3 - Çekya ekonomisi ve küçük işletmelere yönelik girişimler
4. C4 - Türkiye ekonomisine yeni başlayanlar ve güzellik endüstrisi
5. C5 - Belçika ekonomisine giriş ve açık hava etkinlikleri ve spor etkinlikleri
Faaliyetler belirlediğimiz hedeflere ulaşmak için adım adım katkıda bulunmaktır. Bu nedenle hazırlık faaliyetlerinden önce C1-C5 olmak üzere 5 ana faaliyet planlamayı ve proje faaliyetlerinin etkisini artırmayı amaçlayan yaygınlaştırma faaliyetlerini takip ederek diğer paydaşlara aktarmayı planlıyoruz.
Değişimlerden önce, projenin başında katılımcıları seçeceğiz. Hareketlilik grupları oluşturulduktan sonra tüm okullar proje katılımcılarıyla birlikte Girişimcilik eğitim modülü, Dil modülü, Kültür modülü ve Uygulama Modülü olmak üzere hazırlık modülleri düzenleyecektir. Girişimci Modülü işletme Çalışmaları/Girişimci eğitimi öğretmenler tarafından düzenlenecek ve en az bir dakika sürecektir. Öğrencilerden ilçelerinin ekonomik bağlamı hakkında araştırma yapmaları ve sunumlar hazırlamaları, tanımlamaları istenir.
Hedefler
* Projenin genel amacı, farklı Avrupa ülkelerinden gençlerin fikir, görüş ve bakış açılarını paylaşarak ve yerel ekonomiler için ilgili iş fikirleri üreterek iş birliğini kolaylaştırmaktır.
* Yerel ekonomiler ve ihtiyaçlar hakkında fikir edinebileceğiz ve öğrencilerimiz bu ihtiyaçları karşılamak için iş birliği yapacaklar.
* Bu girişim sayesinde, % 30'u zor geçmişlerden, düşük gelirli ailelerden veya parçalanmış ailelerden olmak üzere 15-18 yaş arası 500 öğrenciden oluşan bir hedef kitleye hitap edebileceğiz.
* 120 öğrenci borsalara katılımcı ve ev sahibi öğrenci olarak doğrudan katılabilecektir. Her ülkeden her hareketliliğe katılacak 6 öğrenci yani toplamda 24 öğrenci olacak. Ayrıca okullarının ev sahipliği yaptığı hareketliliğin hazırlanmasına da katılacaklar.
Özel hedefler
* Katılımcıların yeni kültürlerle tanışmalarını ve kültürlerarası yetkinliklerini geliştirmelerini sağlamak.
* Ortak girişim fikirleri geliştirme bağlamını sunarak öğrencilerin girişimci zihniyetini geliştirmek, böylece iş dünyasına geçişi geliştirmek.
* Öğrencilerin mesleki gelişimlerini, eleştirel ve analitik düşünmeyi, iletişimi ve yaratıcılığı kolaylaştırmak.
* Öğrencilerin yabancı bağlamlarda ve dil becerilerinde özgüvenlerini artırmak.
* Diğer okullarla iş birliği ve en iyi uygulamaların aktarılması yoluyla okulun Avrupa boyutunu iyileştirmek.
STUDENTS ACTIVELY LEARNING ENTREPRENEURIAL SKILLS (SALES)
Our partnership, consisting of five completely different and remote countries, was created from the desire of all schools involved to contribute more to the personal and professional development of students, to develop their critical and creative ideas, and to support entrepreneurship to serve.In a century when creativity, innovation, critical thinking and
digital competencies are the key to success in the coming years, we think it is our mission to guide and support students in acquiring them.
Our schools are making efforts to encourage entrepreneurial learning and connect students to real-life businesses to facilitate their understanding of the business world.
The 2 of the schools have a professional profile – Belgium and Bulgaria, and 3 of them – Romanian, Czech Republic, Turkey - have a general education profile. This makes the Erasmus+ experience more meaningful by providing different approaches to entrepreneurship. Thanks to this initiative, we address a target group of 500 students at the age of 15-18, including both boys and girls, 30% from difficult backgrounds, low-income families, or fragmented families.
We planned 5 student exchanges in this project:
1. C1 - the economy of Bulgaria and beginners in agriculture
2. C2 - Romanian economy and IT initiatives
3. C3 - Czheck economy and initiatives to small businesses
4. C4 - Turkey's economy beginners and beauty industry
5. C5 - Introduction to the Belgium economy and outdoor activities and sports activities
Activities are to contribute step by step to reach the targets we have set. For this reason, we plan to plan 5 main activities, C1-C5, before the preparatory activities and to follow the dissemination activities that aim to increase the impact of the project activities and transfer them to the other stakeholders.
Before the exchanges, we will select the participants at the beginning of the project. Once the mobility groups are created, all schools will organize preparatory modules with the participants on the project - Entrepreneurial training module, Language module, Culture module and Practical Module. Entrepreneur Module Business Studies / Entrepreneur training will be organized by teachers and it will take at least one minute. Students are asked to research and prepare presentations about the economic context of their districts, identify
and discuss successful initial ideas in their field, and identify basic skills and competencies
Objectives
· The overall aim of the project is to facilitate cooperation by exchanging ideas, opinions and perspectives of young people from different European countries and by generating relevant business ideas for local economies.
· We will be able to get an idea of local economies and needs, and our students will collaborate to meet these needs.
· Thanks to this initiative, we will be able to address a target group of 500 students at the age of 15-18, including both boys and girls, 30% from difficult backgrounds, low-income families, or fragmented families.
· 120 students will be able to participate directly in the exchanges as participants and host students. From each country there will be 6 students to participate in each exchange, that is, 24 students in total. They will also participate in the preparation of exchanges hosted by their school.
Special objectives
· To enable participants to meet new cultures and develop their intercultural competence.
· To develop the entrepreneurial mentality of students by offering the context of developing joint venture ideas, thereby improving the transition to the business world.
· To facilitate the professional development of students, critical and analytical thinking, communication and creativity.
· To increase students' self-confidence in foreign contexts and language skills.
· To improve the European dimension of the school through cooperation with other schools and transfer of best practices.
Adres:
Tepebaşı Mah. Zeki Altındağ Cad. No74 Kadınhanı / KONYA
Telefon
0332 834 05 30